Match på Stora Valla
Forward gör på tisdag årets första träningsmatch, när man reser till Stora Valla och match mot Degerfors IF. Årets första träningsmatch för såväl DIF som Forward. Forward, som nu varit igång några veckor, har fortfarande inte fått slutligt besked om serietillhörighet, när endast två månader återstår till seriepremiär. Tisdagens match kan ses på plats i Degerfors, men visas också på Na+. Vidare visas matchen (och även senare Motalamatchen) på Expressen Play, som numera är Ettans producent av seriematcherna. Du kan läsa mera om, Expressen Play och utbudet här Spelare och ledare från Forward inför matchen Solberg och Degerfors inför matchen
A-laget Herr
31 jan 2022
0kommentarer
Träning
Hej på er! Ari har bestämt att vi kör inomhus i Rosta hallen 13:30-15:00. Vi väntar lite till med att vara ute. Rosta inomhus imorgon!! Ha en trevlig kväll!
U17
28 jan 2022
1kommentar
Klara för P19 div1
Nu står det klart vilken serie vårat P19 kommer spela i kommande säsong, och det blir i P19 div1! Då förbundet öppnade upp en plats till så var vi det lag som låg närmnast att få den. Det kommer vara en riktigt bra nivå med otroligt bra motstånd där vi kommer få mäta oss mot några av de bästa spelarna och lagen i landet. Då vi vill att våra spelare i P19 ska förbereda sig och träna för att nå elitfotboll så är detta en mycket bra del i processen. Innan serien drar igång så ska vi även spela Ligacupen och några träningsmatcher så det är en mycket rolig, utvecklande och spännande tid framöver! Tränarstaben håller just nu på att bygga upp truppen med bra försäsongsträning där de lägger en stabil grund för en lång säsong med mycket matcher! Full fart framåt!
U 19
28 jan 2022
1kommentar
Träning och match
Hej på er! Träning imorgon Västra Mark 19:00. Träningen på lördag är ej bestämd om den blir inomhus Rosta eller utomhus på Trängens IP. Matchen jag skrev om tidigare mot ÖSK var felaktigt. Jag hade läst fel på Fogis. Alltså ingen match i helgen. Match mot ÖSK utomhus 9 manna kommer spelas 12:00-14:00 söndagen den 6:e februari. Ari återkommer om vilka som ska kallas. Vi ses imorgon!
U17
27 jan 2022
3kommentarer
Karl Johansson till IFK Örebro
Karl Johansson lämnar nu BK Forward för spel i IFK Örebro, som förra året var ett mittenlag i fyran. Karl, som är målvakt, spelade förra året 2 seriematcher i Forwards A-lag i tvåan, och klarade detta mycket bra. Karl Känns naturligtvis lite vemodigt och tråkigt att lämna min moderförening, och det skulle ha blivit mitt 16:e år i klubben i år - började som 5-åring ute i Lundby. Men efter moget övervägande och konstruktiva samtal med Rickard, kom vi fram till att jag nu vid 21-års ålder måste få regelbundet matchspel, och känner IFK Örebro, Bobban och tränaren Magnus Carlsson väl, sedan en utlåning till klubben för två år sedan. Vet att jag kommer till en välskött förening, med bra träningsmöjligheter uppe i Brickebacken, och eftersom de senaste åren har inneburit få matcher, så känns detta rätt. Under pandemin har även U- 21 matcher och annat inte funnits, utan det har mest blivit Myresjöhus Cup för mig. Nu hoppas jag på regelbundna matcher och att jag kan fortsätta att utveckla mitt målvaktsspel. , Vill samtidigt säga att jag trivts fantastiskt bra i Forward, med tränare och alla fina spelarkompisar. Kommer naturligtvis vara nere på Trängen så ofta jag kan, för att se Forward i år. Tillägg: Karl är en välväxt målvakt, som besitter stora styrkor i närspelet och med snabba reflexer. Dessutom bra med sina fötter, och dessutom en omtyckt och omtänksam person, som verkligen gillar att träna. Lycka till Karl, önskar BK Forward
A-laget Herr
26 jan 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter