Seriestart 22 maj i Lidköping ?
Efter regeringens beslut igår torsdag, om fortsatta förlängda restriktioner, torde Forwards start den 1 maj I Hällabrottet vara uteslutet. Istället så får man nog rikta in sig på start tidigast 22 maj, och då skulle följande gälla. # Seriestart Lördag 22 maj Lidköpings FK - BK Forward # Tisdag 25 maj BK Forward – Nordvärmland # Sommaruppehåll för Forward 11 juli – 31 juli (kan variera något mellan olika lag) # Sön 28 nov BK Forward – Vänersborgs FK (Serieepilog) Midsommar kan ändå firas, då Forward vilar omg 15 + 16, precis som tidigare. Vidare innebär detta att kvalmöjligheten för tvåan i varje division-tvåserie utgår, och endast ettan i varje serie flyttas upp. Vidare kommer de tre sista lagen (13 – 15), att flyttas ner till trean. Tilläggas kan att dubbelmöten – full serie - gäller Hela spelprogrammet här Om serien inte kommer igång 22 maj, så är start 6 juni sistadatum för ”full serie”. Vidare kan nämnas att flera veckomatcher har lagts in, kortare sommaruppehåll, och spel ända in i slutet av november, vilket säkert innebär en avslutning av säsongen på konstgräs. Även flyttningen av de ”tidiga ordinarie omgångarna” innebär lite annorlunda spelschema, där Forward t.ex. kan ha tre bortamatcher i rad, men även tre hemma ibland. Vidare torde antal spelade matcher variera ännu mera, för de olika lagen. Peder Hessel Lägesrapport från Trängen Vi har tränat på naturgräs de senaste veckorna, lite ojämnt och lite lera här och där. Spelarna har en hög ambitionsnivå, som jag tror kan höjas ytterligare genom rätt sorts kravställning inom spelargruppen. Det är på väg åt rätt håll, ibland rinner det över och blir mer skrik och skäll av frustration, än konstruktiv kravställning, men det är klart på väg mot ett lärande klimat, där spelarna tar ansvar för varandra. Grästräning är inledningsvis ”tillvänjning” för kropp och knopp men vi har också kunnat träna delar av våra principer. Spel är som alltid huvuddelen i träningen där vi väver in styrka och löpstyrka året runt. Angående seriens start, så har vi just nu fokus på 22 - 23 maj - får vi nya besked så planerar och hanterar vi det då. Vi är redo för alla scenarion, men i Forward finns bara inriktning på dubbelrondigt och vi tar både kortare sommaruppehåll samt spel fram till Jul om så blir utfallet. Truppen är så stor som den kan vara för tillfället, möjligtvis att s.k. föreningsutvecklande samarbete ed t,ex. ÖSK skulle kunna ge lånespelare, då under förutsättning att de är tillräckligt bra. Annars så kommer det ett sommarfönster för ev. nya spelare in eller ut. Vi fyller vakanta trupplatser (skador, sjukdom) med rotation från Akademins trupper. Har full respekt för pågående läge i samhället, ser dock förundrat på när uteserveringar är proppfulla på Stortorget, medans vår fotbollsnivå och nivåerna under, samt ungdomar inte kan spela matcher utomhus på 6000 kvadrat. Men kanske tur att jag inte är Statsepidemiolog, eller Restaurangägare för den delen. Hälsar Peder
A-laget Herr
23 apr 2021
0kommentarer
Vindjacka m.m.
Hej på Er! Ari vill att alla spelare ska vara enhetligt klädda på träningen ovh vid andra tillfällen. Istället för en träningsoverall så har Ari bestämt att alla spelare ska ha en vindjacka (jackan heter Umbro Core training jacket). Den är väldigt praktisk att ha vid träningar, lagom varm och kan användas stor del av året. (Samma jacka har BK Forwards A-lag). Vindjackan kostar 449 kr med BK Forward tycket och spelarens initialer på sitt namn. (En träningsoverall kostar 700-800kr så det blir billigare). Spelaren måste själv betala jackan. På fredagsträningen har Ari med sig jackan i olika storlekar så spelarna kan prova ut rätt storlek. På fredag är det träning som vanligt, Väster Park inomhus kl: 18:00 till 19:30, kom i tid! Ha en fin dag Med vänliga hläsningar Robert
U17
22 apr 2021
2kommentarer
Medlemsavgift
Hej alla Alla som spelar i vårt lag måste betala medlemsavgift om ni vill er barn försätter i vårt lag då måste ni betala medlemsavgift ni kan betala med del betalningar om ni inte betalat medlemsavgift vi måste tyvärr skicka hem eran barn ni har 10 dagar på er betala medlemsavgift ni som säger att ni har inte får mail från bk forward vi har eran fakturar vi har skrivit ut så ni kan få det o betalar Mvh Ari
U17
22 apr 2021
0kommentarer
Träning ikväll
Ikväll är träning kl 18:30 vivalla konstgräs Kom i tid
U17
20 apr 2021
1kommentar
Medlemsavgiften/namn på tröjan
Hej på er! Vi har fortfarande över hälften av spelarna som inte betalt medlemsavgiften eller swishat mig 100kr för hamn på tröjan. Enligt Ulrica på kansliet gäller följande: Inte betalt, ingen försäkring, inga kläder och inga matcher. Så är det! Jag kommer inte att skicka mer påminnelser om detta framöver. Vill ni delbetala ring Ulrica. Swisha 100kr till 070-5671598 för namnet på tröjan. MvhRobett
U17
19 apr 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter