Träning ikväll
Idag är träning kl 18:30 i vivalla konstgräs vi ska träna ute det är viktigt alla kommer i kväll Mvh Ari
U17
16 mar 2021
1kommentar
Träning idag Vivalla
Hej på er! Träning idag på Vivalla IP konstgräs 18:30 - 20:00. Samling 18:20 Rosta Skola står fortfarande kvar i kalendern men det gäller INTE. Jag ska få hjälp att få bort den tiden idag. MVH Robert Liljeholm
U17
16 mar 2021
0kommentarer
Träning tisdag/kläder m.m.
Hej på er! Tisdagen den 16 mars börjar utomhus träningen. Träningen förläggs till vivalla IP kontsgräs. Tid 18:30 - 20:00. Samling 18:20. Ari har bestämt som jag tidigare nämnt att alla spelare ska ha sitt namn på tröjorna. Det kostar totalt 100 kr för varje spelare. Inga kläder kommer att kunna hämtas ut förrän detta är betalt. Betalning gör ni genom att swisha mig på mitt telefonnummer, 070-5671598, märk insättningen med spelarens namn. Jag kommer att redovisa alla pengarna till Ulrica på kansilet. Fortsatt träning på fredagar i Väster Park som tidigare. Troligen kommer vi börja utomhus på Trängens IP på lördagar inom kort men jag återkommer om detta. Jag ska försöka starta en SMS:grupp framöver till er föräldrar. Många andra lag har det så, men jag återkommer när detta är klart. Ha en fin söndag//Robert Liljeholm, administratör
U17
13 mar 2021
0kommentarer
Träning idag
Hej på er! Ursäkta sent kallelse! Träning idag! Samling 17:50. Träning 18:00 - 19:30. Väster park! Kläder är nu beställda! Kansliet meddelar mig när de är klara Vi höres//Robert
U17
12 mar 2021
1kommentar
Vi möter Ove Lindqvist
Ove Lindgvist, välkänd bandyspelare, men också välmeriterad ordförande i en mängd klubbar, och numera den som styr skutan, hos våra premiärmotståndare Yxhults IK Forward i premiären Ja, först var det Kumla i slutet av mars, men nu kommer det bli Forward, som står på andra sidan den första maj, och förhoppningsvis hemma på Moabvallen. Kan väl inte förneka att hjärtat kommer slå några slag extra i just den matchen. Har många år i Forward (drygt 20), såväl som bandyspelare och ungdomsledare och sedan åtskilliga år som ordförande. Men den 1 maj är det Yxhult som gäller, och vi kommer då att spela vår första match någonsin, i en sån hög serie som tvåan. Forwardtiden Hamnade i klubben, då jag flyttade till Lundby och hade två fotbollsspelande grabbar. Var med i uppbyggnaden av Forward Lundby, och samarbetet med Trängen. Är annars uppvuxen med bandy, fotboll och handboll i Rynninge. Blev förresten upplockad till ÖSK bandy som tonåring och fick någon match i allsvenskan. Så småningom blev det styrelsen och ordförandeklubban i Forward. Många fantastiska minnen – kvalvinsten och uppflyttningen till näst högsta serien, efter vinsten i Falkenberg var en riktig höjdare. En annan var, när vi fick välkomna Liverpool till Örebro på träningsläger. Tror det var nästan 10 000 på Eyravallen, när vårt länslag mötte Ian Rush och pojkarna. Störst var nog annars, att jag som spelare fick vara med och spela allsvensk bandy med Forward – visserligen bara en säsong men ändå. Att jag sedan som ordförande i klubben, blev den som fick lägga ner bandyn, är en annan historia. Yxhult Hade också en tid som ordförande i ÖSK fotboll, och trodde nog inte det skulle bli mera. Men efter flytt till Kumlatrakten och Agnes och Oliver i Yxhults ungdomsfotboll, så tillfrågades jag om att bli ordförande. Nu blir det väl 14 år, och roligare och mer spännande än någonsin. En osannolik resa från femman/sexan till tvåan. Och nu är vi där. Två tappade pinnar av 33 ifjol och överlägset, och nu väntar derbyn mot Kumla och Forward. En ung och spelsugen trupp, med några erfarna och äldre spelare (Näfver och Fadi bidog med mycket ifjol). Vi försöker ge spelarna bra förutsättningar, med skor och annat, men några större ersättningar har vi inte. Sedan har Håkan Juhlin, Ivhall och de andra i ledarstaben gjort ett fantastiskt jobb. Mesta av tiden numera, går åt till att jobba fram pengar och sponsorer – men brukar också sitta på verandan vid Moabvallen, under de flesta av veckans träningar, i varje fall under sommarhalvåret. Måste också nämna alla duktiga tränare vi haft genom åren. Började med Jörgen Gustavsson, och sedan Elin Magnusson, som gjorde ett fantastiskt jobb och serieseger i fyran. Hasse Källen och Peter Göransson, som tog fram massor av unga och välutbildade spelare. Serien Hade uppriktigt sagt hellre spelat i den andra serien – enbart av ekonomiska skäl. Vi har inga stora slantar och resorna kostar betydligt mera i Götalandsserien. Men nu ser vi fram mot detta, och ser Forward som något av seriefavoriter. Tror att vi ska kunna bli ett mittenlag – tror även detsamma om IFK. Vill förresten betona det fina och väl fungerande samarbete vi har med IFK Kumla, gällande träningstider, planer och annat. Sedan blir det kanske andra bullar under matcherna, men oj vad vi ser fram mot dessa. Nu får vi hoppas att serien kan starta som planerat. Är annars lite orolig för framförallt unga spelare, som kanske kan komma att lämna fotbollen, om motivation och annat minskar. Nu ser vi fram mot ett spännande fotbollsår och förhoppningsvis en premiär mot Forward, hälsar Ove Lindqvist. Foto: Sydnärkenytt
A-laget Herr
12 mar 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter