Program Akademidag 2021 nu på söndag den 21/2
Välkomna till Akademidag 2021 nu på söndag 21/2 för alla våra ledare i BK Forward. Vi kommer att Covid-anpassa dagen där vi kommer dela in alla i mindre grupper som är anpassade efter storlek på lokal och antal som får vistas i lokalen. Handsprit och munskydd finns på plats. Har du ev. några förkylningssymptom så ber vi dig stanna hemma! Dagens program : 10:00 Gemensam samling utomhus på framsidan för gruppindelning. 11:00 Kaffe & macka käkas vid den platsen och lokalen man är vid just då. 13:00 – 13:45 Lunch käkas vid den platsen och lokalen man är vid just då. Vid bra väder kan vi sitta tillsammans på en av A-planens läktare. 14:00 Praktisk övning ute på konstgräs, instruktör är Andreas Jansson Tema ”Kvalitativ träning med stor grupp på liten yta”. 15:00 Avslut på dagen Akademidagens olika gruppteman, varje grupp har 30 min vid varje station Grupp 1: Kansli / Ulrica Glinnerås informerar Grupp 2: Klubbteamet / Per & Jens tar upp beställningar på årets tränarpaket Grupp 3: Träning med stor grupp på liten yta / Andreas J Grupp 4: Utveckla Individen / Hasse Källén & Peter Göransson Grupp 5: VEO-kamera, hur vi använder och nyttjar den / Conny Andersson Grupp 6: Att träna helheten / Att diskutera träningsvecka utifrån egenskaper • Speluppfattning • Spelförståelse Teknik • Fysik / Rickard Nilsson & Peder Hessel Har ni glömt att anmäla er så gör det snarast med ett sms till 0723612924 / Gunnar Välkomna!
BK Forward
19 feb 2021
0kommentarer
Träning fredag 19/2
Hej Spelare och föräldrar! Jag heter Robert och har efter önskan från Ari blivit lagets administratör. Det innebär att jag kommer att sköta kallelser och närvaro till träningar m.m. Träning imorgon fredag 19/2, kl 18:00. Samling kl 17:50, Västerpark. Trevlig kväll, Mvh Robert
U17
18 feb 2021
0kommentarer
Axel om läget i Truppen
Forward fortsätter träningen på Trängens konstgräs, men även helgens tilltänkta träningsmatch i Västerås mot Skiljebo är inställd. Axel Wetteus – mångårig kämpe på Forwards mittfält. Träningen Vi tränar på som vanligt och tycker vi gör det riktigt bra. Farten är hög och intensiteten stor. Kanske lite mer fys och styrka än under säsong, men inga stora skillnader. Vi tränar mycket av olika spelmoment, som vi sedan lägger in i lite större spel. Denna vecka har vi t.ex. nött lite mera på spelvändningar. Har bara fått flytta ett pass i vår, från planen till löparbanan. Men visst kan det vara lite halkigt ibland, mest för kantspelarna. Matcher Har faktiskt gått ganska bra, men har känt draget och längtan efter matchen just denna vecka. Skulle vara skönt att komma igång, men samtidigt måste vi acceptera och rätta oss efter Coronaläget i landet. Just nu är det viktigaste att få ner smittspridningen, och det måste vi alla hjälpa till med. Sedan får vi se hur det blir med träningsmatcher och seriespel och allt annat. Humöret Tycker vi anpassar oss bra i truppen. Har hela tiden haft bra stämning i gänget, och kommer till träning i ambitionen att göra rätt saker, utveckla oss som spelare och få ut det mesta av varje pass. Gäller se framåt. Egen del Eftersom jag missade stora delar av det förkortade fjolåret, så är jag nog en de som väntar mest till matchen. Blev ju sporadiskt ifjol och gick skadad mycket. Just nu känns det förbluffande bra, känner mig stark och hel, och är naturligtvis otroligt sugen på säsongen 2021. Truppen har också haft ett bra och utvecklande gruppsamtal, där vi tog upp hur vi vill behandla varandra, uppfattas som lag och förening, och hur vi ska kunna leva upp till vår målsättning, att vara ett topplag i den nya serien. PSG eller Barca Barca är som alla vet mitt favoritlag, men efter veckans match så ser det mörkt ut. Tippar faktiskt PSG som laget att slå i år. Mello eller Paddel Svårt – gillar båda, även om jag inte är på Hesselnivå i Mello. Tror nog Danny har chans att sopa hem hela rubbet i år, men några omgångar återstår. Men tar nog Paddel före – har ibland lite motstånd av Renmark, när han vaknat på rätt sida. Södra Svealand eller Norra Götaland Ska bli riktigt kul att möta nya lag, komma till nya arenor, och förhoppningsvis lite mer publik på läktarna. Tror jag talar för alla i denna fråga, och vi kommer att komma laddade och väl förberedda, när den tiden kommer. Gräs eller Konstgräs . Faktiskt bara två lag i serien, som har konstgräs som ordinarie hemmabana. Nu blir det nog betydligt mera spel på konstgräs, då serien börjar rekordtidigt och slutar jättesent. Men gillar riktig fotboll, som ju ska spelas på naturgräs. Sedan är jag uppvuxen på Lugnets välskötta planer, medan många av mina yngre kollegor har mera erfarenhet av konstgräs i tidigare åldrar. Sedan passar nog min mera tekniska spelstil, kanske bättre på riktigt gräs. Nu hoppas jag vi hjälps åt att minska smittspridningen, så att vi får tillbaka vår trogna publik till Trängen i vår, hälsar Axel Wetteus. Tillägg Nytt besked i reglerna runt träningsmatcher väntas i början av nästa vecka. Just nu tillåts senior-träningsmatcher för lag i Ettan och uppåt. I helgen börjar Svenska Cupens kvalspel, där IK Gauthiod är enda lag från serien, som deltager. Spelar söndag hemma mot Helsingborgs IF (C More 15.00)
A-laget Herr
18 feb 2021
0kommentarer
Träning ikväll
Idag kl 19:00 träning på rostaskolan nya hallen
U17
16 feb 2021
0kommentarer
Träning ikväll
Träning ikväll kl 18 på västerpark
U17
12 feb 2021
2kommentarer
Visa fler nyheter