• Zac Epplette förlänger med Forward

    När Zac (Zakariah) Epplette nu påbörjar sin 6:e säsong i Sverige, så blir det den tredje i BK Forward. Kom till IFK Åmål och Dalsland 2015 från Vancover i Kanada, och har också två säsonger i Karlslund bakom sig. Den reslige mittbacken avslutade fjolårets minisäsong på ett utmärkt sätt och ser nu fram mot ett nytt år på Trängen. Zac En konstig säsong ifjol, men känns ändå bra att jag fick avsluta säsongen på ett positivt sätt - synd bara att vi inte kunde ta steget upp, när det var så rysligt nära. Ser nu fram mot, att istället få ta steget upp i år med Forward. Själv ser jag mig som mittback, och tar gärna för mig i luftrummet. Ser fram mot Svantes och Kantos fina servar på fasta, vilket ju även resulterade i ett segermål mot Eskilstuna ifjol. Trivs bra i Sverige och Örebro, även om jag verkligen saknade årets julresa hem till Vancover och mamma. Jobbar på XXL, samtidigt som jag studerar och läser svenska. Ska söka in till universitetet och mitt mål är att studera och läsa till lärare i Idrott och Engelska. Bor tillsammans med min svenska flickvän Helena, och om någon månad väntar vi vårt första barn. Så mycket att se fram mot i vår, både inom fotbollen och i familjen. Ny serie och nya utmaningar, men personligen kommer jag att sakna derbymatcherna mot min gamla klubb Karlslund, och även matcherna mot Rynninge. Men samtidigt intressant och roligt med nya motståndare och arenor. A-laget Herr 13 jan 2021 0kommentarer
  • Axel Wetteus förlänger

    Axel Wetteus, nyss fyllda 25, kommer nästa år att göra sin 10:e säsong i Forwards A-trupp - det står nu klart efter det att Axel förlängt sitt kontrakt med Forward, ytterligare ett år. Inte bara en viktig kugge och en energisk pådrivare på det centrala mittfältet, utan också en lika viktig pjäs utanför banan och i omklädningsrummet, med sina ledaregenskaper och välkända vinnarinstinkt. Axel Kändes till slut helt rätt att förlänga med Forward. Känner att vi har något bra på gång, och vi kommer att ha en kontinuitet i truppen, då vi har fått behålla stommen i laget, samtidigt som lite nya spelare trillat in. Tror därför att vi ska ha stora chanser att tillhöra toppen i serien. Tycker nog att vi gör en bra säsong ifjol, och har stolpe ut i tabellen. Slår ju både Åtvidaberg och Assyriska faktiskt. För egen del hade jag en säsong fylld av skador och otur. Var skadad och slog upp den, men fick avsluta säsongen skadefri, och fick sluta med en frisk kropp, och ser nu fram mot att träningen kommit igång. Ska också bli intressant med en ny serie och nya lag - kan inte påminna mig att jag ens mött något lag tidigare. Och samtidigt nya arenor, och kanske lite publikvänligare inramning runt arenorna. Hoppas naturligtvis också att vi får tillbaka alla våra supportrar till Trängen, för det har vi verkligen saknat. A-laget Herr 12 jan 2021 0kommentarer
  • Träning

    Imorgon lördag vi har träning ute på forward fotboll plan samling kl 11:50 vi kör på konstgräss tar på er värma kläder lång byxor o långa armadetröja och vantar o mösa o vatten flaska det är viktigt att ni har rätt kläder Mvh A m U17 8 jan 2021 4kommentarer
  • Ingen träning

    Gunnar ringde han sa ni får börja på lördag så idag blir ingen träning idag är inte träning vi tränar på lördag kl 12 i tränger ip Idag är inte träning U17 6 jan 2021 1kommentar
  • Träning ikväll

    Idag är träning ute på konstgräs i vivalla kl 17:30 Tar på er värma kläder ute skor U17 6 jan 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter