• Beställ på ditt sätt ! Vår samarbetspartner MAX informerar !

    Beställ på ditt sätt !Hos vår partner MAX kan du beställa mat på ditt sätt . Beställ i mobilen och ät din favorit burgare 🍔där det passar dig ! MAX appen hämtar du här ! BK Forward 26 nov 2020 0kommentarer
  • Linus fortsätter i Forward

    Linus Jansson förlänger med Forward - kom i våras från Rynninge, och har haft en ”blandad säsong”, för egen del. Efter en lyckosam och förtroendeingivande försäsong, och ett spel i träningsmatcherna, som lovade så mycket mera, kom så pandemin och skadorna. Linus Känns bra att fortsätta i klubben, och måste säga att jag trivs utomordentligt. Bra stämning och sammanhållning i gruppen, intensiva träningar och trevliga och kunniga ledare och folk runt omkring. Tycker även att laget skött sig bra och att vi nog ändå gjort en fullt godkänd säsong. Jämnt i toppen mellan tre lag, och var nog de lag jag förväntat mig också. En jämn serie, där inga matcher var givna. Själv har jag kanske haft lite jobbigt, med min skada i höftböjaren. Det har gjort att jag bara startat tre matcher i serien (och hoppat in fyra gånger), men var igång på slutet och just nu känns allt prima, så får hoppas att jag nu kan få en bra försäsong och en hel säsong nästa år. År just nu igång med träningen på egen hand, och det blir gymmet och konditionspass. År ju fortfarande relativt ung (23), och ser att jag fortfarande är under stor utveckling. Tycker jag är en spelare, som jobbar från box till box, och alltid ger vad jag kan. Har bilden av mig som en innermittfältare, eller släpande topp, men jag har väl provat de flesta platserna som finns i ett lag. Känner även jag bidrar i luften och på fasta. Ser också fram mot ett år, som förhoppningsvis är som vanligt igen. Ser ut att bli många och intressanta derbyn, och roligt att mitt gamla lag Rynninge är kvar i tvåan. Minns åren där med glädje. Sedan får vi se hur många lag, som kommer finnas i serien från länet – Yxhult och Kumla är ju redan klara. Vi i Forward ser fram med tillförsikt på 2021, och målet är ju naturligtvis att ta steget upp, hälsar Linus Jansson. Tillägg I det avgörande kvalet om en plats i Ettan, mellan Västra Frölunda och Åtvidaberg, har ingen match spelats ännu (pandemiskäl). Sv. FF avser ändå att spela matcherna, och just nu gäller kommande helg som startdatum. Frölunda och Åtvidaberg har begärt att båda skulle flyttas upp, något som i dagsläget avslagits. Efter gårdagens matcher i Norrettan, står det nu klart att det blir Karlslund eller Örebro Syrianska som får kvala sig kvar i ettan. En omgång återstår, och just nu ligger Eskilsminne på den andra kvalplatsen i Söderettan, men även Lunds BK finns med i bilden. Kvalmatcherna är tänkta att spelas 3 + 6 dec. KIF avslutar borta mot Haninge och Syrianska hemma mot Berga - söndag 14.00. Just nu har KIF en pinne till godo i tabellen. Som tidigare meddelats kommer nästa års tvåaserie innehålla 15 lag, vilket även kommer medföra att ett lag kommer vila varje omgång - lite nytt och spännande. A-laget Herr 23 nov 2020 0kommentarer
  • Nu finns Bingolottos Uppesittar lott på kansliet !

    Nu börjar försäljningen av Bingolottos uppesittar lott ! Detta är en väldigt viktig försäljning för BK Forwards Förening ! Dels stöder ni föreningen men ochså alla lagens lagkassor så dom kan åka på cuper , läger etc.. Lotten kostar i år 100:- dom har lagt till 5 spel på den Det finns 3 sätt att köpa av oss .. Direkt via lagen alla spelare i BK Forward säljer Direkt på denna hemsidas klicka här Köp Bingolottos Uppesittar lott ! där du ochså kan få dina lotter hemskickade via posten. Direkt på plats på kansliet Tisdagar 17-19 Så välkomna och stötta BK Forward och vinn fina priser från Folkspel ! BK Forward 21 nov 2020
  • Ingen träning

    Ingen träning idag U17 20 nov 2020 0kommentarer
  • Vi möter Stoffe - 25 år i klubben

    Per Ove Danielsson (Forwards materialförvaltare och så mycket mera), nu med 25 år på Forwards bänk, och med på alla träningar och matcher året runt. En färgstark profil, och välkänd långt utanför Forwards domäner. Stoffe Året En serietabell ljuger aldrig, det har jag i varje fall fått lära mig. Fastän vi hade minst förluster i serien, och dessutom slog både Assyriska och Åtvidaberg borta, så räckte det inte till. Bara att gratulera att två lag var bättre, och marginalerna är små. Avgörande händelser Visst var straffen hemma mot Huddinge i 90:e avgörande och där missade vi två pinnar, som räckt till avancemang. Men 1 – 1 i 94:e borta mot Arameiska, kanske jämnar ut tur och otur. Kanske ändå Tyresö borta svider mest. Satt på bänken vid 1 – 0, och var hur lugn som helst. Man brukar var lite nervös annars vid en uddamålsledning, men inte här. Vi hade allt, och så kom kallduschen från intet och 1 – 1. Spelarinsatser Måste ge blomman till Johan Chamoun, som har tagit ett jättekliv i prestationer. Från att hoppat in då och då ifjol, är han i år en stöttespelare i laget, och en av de första att tas ut till match – och fortfarande under stark utveckling. Josef går inte att komma ifrån. Tretton mål och skyttekung i serien, och åtta mål dessutom i cupmatcherna. Steffen Kraus, kanske vår bäste och mest nyttiga spelare för året. Har räddat många pinnar och varit ruskigt stabil. Adam Molin, där du alltid får ut det bästa från minut 1 till minut 95. Ett föredöme i inställning och laganda, och dessutom många avgörande mål. Bästa bortaarenan Lite opersonligt och hattande i Stockholm, och nu fick vi inte besöka G-vallen i år, så det får bli Kopparvallen. Var där med Rille 2003, och förlora, och även -89, när Enes var som bäst, och minns att vi vann - Wengerud tränade då.. En anrik arena, som nu har konstgräs, och bra och varmt mottagande. Omklädningsrummet Vi har några ungtuppar, som ännu inte lärt sig vad som är ut och in och fram och bak, och där träningskläderna kan hamna lite här och där. Undantaget här är Jesper Nilsson, som t.o.m. ser och förstår att det är bra om bollarna kommer in efter träning. Annars tar Adam Molin förstapriset i att sköta sina grejer, och min förhoppning är, att han kan smitta några flera. Vill också ge Åman en eloge, som kommer med vettiga åsikter om träning, spel och taktik, både i halvlek under match och vid matchanalyser. Moderna tider Man har väl inte gjort 25 år i Forward, om man inte trivts och haft utbyte av munhuggningen med alla spelare som passerat. Känner mig väl även lite yngre av den dagliga kontakten med dagens ungdom. Numera har dock mobilen en alltför stor påverkan. Kommer musik från ett 20-tal mobiler och det kan jag säga att det inte är den bästa musiken att lyssna till i dessa dagar – bara att lämna rummet. Om vi är 18 på träning, så slår det aldrig fel, då flyger det fram 18 mobiler, direkt när man kommer in i omklädningsrummet efter träning – tydligen viktigt att ha koll. Tar numera ett år i taget, men min agent hälsar att det ser ut att gå i lås med kontraktet även nästa år. Är lite orolig för hur träningen blir framöver, då läget i samhället är som det är. Tar mig ändå en tur till Trängen de flesta dagar – träffar i alla fall vaktmästarna. Tillägg # Värvades till Forward 87, av dåvarande legenden Roland Söderberg. Kom från Närkes Kil # Har sedan gjort 25 år i A-truppen, med några års uppehåll. # Var även ett år I KIF dam, tillsammans med Rickard Nilsson # Har missat tre dagar under sin tid i Forward, då han låg inne på USÖ för en operation. Dessutom en match – begravning. # Är nere på Trängen i stort sett alla förmiddagar för tvätt och annat, och sedan hem och äta lunch, och så ner igen till träning och tvätt. Oftast hemma före 21.00. # Jobbade på Posten, och hela tiden på cykel. Började vid 16 års ålder och höll på 46 år. # Spelade som ung i Rynninge IK, upp till junioråldern. Upptäcktes och värvades sedan till Postens korplag. # Börjar alltid dagen klockan sex, med en timmes promenad före frukosten. A-laget Herr 20 nov 2020 1kommentar
  • Visa fler nyheter