• Anton Renmark fortsätter i Forward

    Anton Renmark, 24 i februari, kommer nästa år att påbörja sin sjätte säsong i Forwards A-trupp, och är då en av de mest rutinerade i laget, trots sin ringa ålder. Kom från Surahammar och några Västeråsklubbar till Örebro för studier, och avslutar nu dessa till sommaren. Blir då klar med sin examen till Civilingenjör inom Industriell Industri. En extremt nyttig spelare, inte minst för sin vinnarskalle och förmåga att i alla situationer ge allt. Anton Trivs otroligt bra i Örebro och i Forward. Bor tillsammans med min sambo och Enzo (en Beagle), och hoppas nu att fotbollen kan komma igång på riktigt snart. Blev lite konstigt i år, då jag hade en skadedrabbad vår, och egentligen bara hade fördelar (för fotbollsformen), av att just pandemin slog till i våras. Fick bygga upp mig i lugn och ro, och var tillbaka i spel, lagom till seriestart – tror det blev tolv av tretton matcher. Kände väl att jag också en bit in i serien, var tillbaka på riktigt i min fulla kapacitet – hade gärna fortsatt ett bra tag till. Inget svårare beslut att förlänga med ett år i Forward. Tycker nog att vi ändå gjort ett fullt godkänt år. Håller med om detta med små marginaler, och kunde lika gärna varit vi som stått överst. Nu när vi topp-tre nog var lite bättre än alla andra. Om jag skulle önska något inför nästa år, så vore det kanske att göra Trängen till en ännu mera säkrare hemmaborg. Vi har spelat bra hemma, men det finns lite till att ta av. Vidare har jag en känsla av att vi spelar bättre mot seriens topplag – inte bara i år utan annars också, medan vi kan gå på en mina ibland mot lite sämre lag, från nedre halvan. Varför vet jag inte, men här finns en klar förbättringspotential. Annars så finns just nu en stor längtan efter fotboll, träningar och matcher, betydligt mera än vanligt. Man längtar bara efter att få komma igång, då ju årets säsong blev väldigt knepig. Ser också fram mot att få fortsätta jobba tillsammans med Johan Chamoun efter högerkanten. Har varit en fröjd att spela ihop med just Johan, som förutom att han tagit jättekliv i sin utveckling i år, också verkar trivas bra med mig. Hoppas verkligen på publik nästa år, hälsar Anton A-laget Herr 18 nov 2020 0kommentarer
  • Vi möter Stig Larsson - inbiten Forwardssupporter

    Stig Larsson, är en av Forwards störste supportrar, och en av dem som följer sitt favoritlag i ur och skur. Det handlar om matcher, och dessutom många av veckans träningar, bevittnade från staketet nere på Trängen. Känd även under sitt smeknamn ”Kamin” hämtat och kommet från sitt spel i Rynninge IK, och kanske inte alltid den mest skonsamma spelstilen för motståndaren. Var efter sin aktiva tid, även Rynninges tränare under flertal år. Sedan blev det BK Forward för hela slanten, och från sitt hem i Lundby, blev det att följa sonen Stefans långa och framgångsrika karriär i Bollklubben. Tror att Stefan är den spelare som har absolut mest matcher i Forward någonsin, kan Stig stolt berätta. Om året Naturligtvis en viss besvikelse över att vi inte hade marginalerna med oss. Har följt laget på nära håll i många år och känner att vi i år haft det spelarmaterial som borde kunnat gå upp. Men bara att ta nya tag 2021. Övertygat Tycker många spelare gjort bra ifrån sig, men en spelare som jag vill lyfta är Jesper Åman. Tycker han kommit mer och mer ju längre in på säsongen vi kommit. Bidragit med mycket offensivt, och även fått jobba med laget, i form av sitt jobb som lagkapten. Årets spelare Går inte att komma ifrån att Josef ibrahim vunnit skytteligan i serien, och även utsetts till division tvås bäste spelare av Aftonbladet. Har gjort det bra från sin nya position som topp, och dessutom inte kunnat spela alla matcher. Men en riktigt bra säsong av Josef Årets match Åtvidaberg borta måste nog det vara. Att slå ett starkt Åtvidaberg på bortaplan är imponerande och klara 4 - 0. En match där vi genomförde allt på bästa sätt – både offensivt och defensivt. Bittraste minnet Värmbol hemma och de första 8 minuterna förstörde mycket. Sedan kunde vi inte resa oss i matchen, och det visade sig senare bli väldigt ödesdigert. Kommer snart Mohamed Youla får det epitetet. Håller på att lära sig fotboll taktiskt, och när han lär sig utnyttja sin snabbhet, och inte flyger och far omkring, så kommer han bli bra – här har vi en del av framtiden. En blomma till Johan Chamoun – en kille som alltid är glad och kommer med ett leende. Har tid att stanna och hälsa och säga några ord till oss runt staketet, och sånt uppskattas verkligen. Ett lyckat år även spelmässigt för Johan. Önskelista Skulle vilja få fram en spelare (gärna mittfältare), som kan stänka till den från distans och göra några mål utanför straffområdet. Tycker man vill ha några uppe i krysset, och någon som kan träffa bollen med sträckt vrist – så som vi sköt på min tid, avslutar Stig Larsson. Mera om Stig Lite jobbigt just nu när det är uppehåll i Forward, och dessutom Corona. Går alltid 5 km varje dag, och sedan får det bli korsord och pussel resten av dagen, och dessutom gillar jag att läsa – har blivit några deckare genom åren. Men väntar just nu på att fotbollen tar fart igen. Hinner även med att följa min älskade fotboll på TV, och naturligtvis Champion League och Premier League. Det blev hela fyra matcher förra lördagen, nästan lite väl mycket. Men nu är ju även mitt favoritlag Leeds med i högsta ligan. Efter min aktiva tid inom fotbollen blev det löpning, och tror det blev 23 maratonlopp sammanlagt, varav 9 i Stockholm Maraton, och många även här hemma i Örebro. Rekordet en kvart under tre timmar. Vi ses på Trängen nästa år hälsar Stig Larsson A-laget Herr 16 nov 2020 0kommentarer
  • Bingo lotto

    Alla som är registrerad i vår lag måste sälja 3 st bingo lotto dom som vill sälja mer dom får gärna göra det vi måste ha lite pengar till vår lag kassa vi har nästan ingen pengar i lag kassan vi måste jobba får lite pengar till lag kassan. Ni vet jag har aldrig pressad er samla pengar till vår lag kassa alla andra föreningar jobbar året runt för samla pengar till dina barns lag kassa men musa vet många gånger jag har själv betalt från mina pengar till dommare så i år vi måste jobba lite för inn lite pengar ni som har nåt förslag ni får gärna säga det Jag kommer hämta pingo lotto i veckan ni för ringa mig tar er pingo lotto Mvh Ari Musa U17 15 nov 2020 0kommentarer
  • Hppehåll

    Idag fick jag meddelande av Gunnar Nilsson ordförande för vår bk forward han sa alla lag från bk forward måste stopa sina träningar i 2 veckor så vi har bestämt vi ska vara lediga i 2 veckor den har veckan o nästa vecka b g v corona smittan vi måste tar hand om varan Så jag återkommer när det är träning i igen Ingen träning på tisdag och ingen på fredag jag återkommer Mvh Ari o musa U17 15 nov 2020 1kommentar
  • Utökad tvåaserie nästa år

    Förbundsstyrelsens beslut att fastställa att kvalet till div 2, omgång 2, till följd av den pandemiska situationen och gällande regionala restriktioner inte slutförs, samt att det – med beaktande av samtliga omständigheter i just detta fall, bl.a. av att det är möjligt att genomföra säsongen 2021 med något fler lag i div. 2 och något färre lag i div. 3 – föreligger synnerliga skäl att frångå huvudprincip vid tävlingar som inte slutförs, innebärande att BK Astrio, Eskilstuna City FK, FC Arlanda, IFK Hässleholm, IFK Tidaholm, KSF Prespa Birlik, Kungsängens IF, Rynninge IK, Sandviks IK, Smedby AIS, Storfors AIK och Torslanda IK som deltagande lag i kvalet till div 2 herrar, omgång 2, samtliga uppflyttas till div 2, herrar, 2021; av vilket följer att under säsongen 2021 div. 2 kommer bestå av 6 seriegrupper á 15 lag och div. 3 av dels 6 seriegrupper á 12 lag, dels 6 seriegrupper á 11 lag. Detta innebär att div 2 nästa år består av 15 lag, och att vissa div 3-serier alltså innehåller 11 lag. Eskilstuna City, som förlorade kvalet mot Rynninge med 1 - 7, kommer också spela i tvåan nästa år. Rynninge och Sandviks IK (Holmsund) var de enda lag,som hann kvala in ”på riktigt” genom två kvalmatcher. Kvalet till Ettan berörs inte av Sv FF:s restriktioner (s.k. Elitfotboll), och där spelas matchen Frölunda - Åtvidaberg idag lördag 14.00. Matchen blev sent inställd p.g.a. Corona i ÅFF A-laget Herr 14 nov 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter