• Sista inneträningen imorgon söndag 16.00-17.00

    Imorgon har vi sista inneträningen 16.00-17:00 i Lundby skolans Gymnastikhall. Vore bra om alla kommer på träningen imorgon. Tänkte ha ett kort föräldra möte. P 2019 Lundby 26 apr 2025 1kommentar
  • Sleipner vinner jämn match

    Det blev en jämn tillställning på Trängen idag, men till slut kunde IK Sleipner vinna med 1 – 0. En tuff match med att mänga närkamper och som vi tyckte två ganska starka lag. Att Sleipner vann är väl inte helt orättvist, även om vi tycker lika är lika nära. Mållös första med spelövertag för Sleipner – i varje fall första halvtimmen. Två bra målvakter (Mosshagen och Lindell), och för Forward har Almin tidigt ett bra läge tidigt, Josef ett skott mot bortre krysset och ett Eliyoskott räddas till hörna. Å andra sidan har Maic Sema ett jätteläge och Buster Blosses skott räddas av Hugo nere vid stolproten. I andra halvlek kommer målet och naturligtvis Albert Johannsson, som på ett överlångt inlägg finns i den bakre ytan och kan nicka in 1 – 0. Forward har en Joseffrispark, som touchas till hörna, Matteus Ringvall sittnickar från nära håll strax över, och Eliyo springer till sig ett friläge – men knapp offside. Vi tycker ändå att Forwards insats är klart godkänd, - försvarsspelet stabilt och chanser skapas, men kunde kanske vara några till och lite vassare. Hemma mot serieledarna på lördag – de heter Rågsved. Laget: Hugo Mosshagen, Jesper Nilsson, Wilgot Rydborg, Erik Sachs, Herman Bruhn, Liam Lund, Adam Baréke, Emil Rolland, Almin Mascic, Josef Ibrahim, Eliyo Turkan Sixten Eriksson (68), Zakarias Enow (77), Matteus Ringvall (77) Görgis Alan, Alexander Marauge, Erik Rolland, Jakob Bedros Bilder från matchen och Kommentarer från Dennis o Albert Dennis Fransson Forward Sleipner ett bra lag med fysisk fotboll, stora starka. En jämn match, skulle vilja att vi kanske kunde skapat lite mera framåt och mera målchanser. En jämn match som jag tycker kunde slutat lika Johan Ruya Sleipner Tycker vi vinner rättvist, och mycket kamp på en ändå härlig gräsmatta. Tycker vi visar bra inställning idag, och vi behövde en seger. Vi gör ingen hemlighet av att vi siktar högt i serien, och är nöjd med mitt lag. Spelade faktiskt tillsammans med Dennis i Örebro Syrianska cirka 2010. Fr 19.30 Enskede IK – Syrianska FC 6 - 0 Lö 12.00 Smedby AIS – Huddinge IF 3 - 2 Lö 13.00 BK Forward – IK Sleipner 0 - 1 Lö 13.00 Nyköping BIS – Åtvidabergs FF 1 - 0 Lö 16.00 FoC Farsta – IF Sylvia 1 - 3 Sö 13.00 IF Eker – Rågsveds IF 2 - 3 Sö 14,00 Syrianska Eskilstuna IF – Arameiska Syrianska IF 2 - 2 A-laget Herr 26 apr 2025 0kommentarer
  • P17 extra träning

    Hej allihopa, Jag vill rikta ett stort tack till er som deltog på extraträningen! Det var verkligen roligt att höra från tränarna i de andra klubbarna hur snälla, lyhörda och duktiga ni var. Ni gjorde verkligen ett fantastiskt jobb och representerade oss på bästa sätt. Ett stort tack också till alla föräldrar som tog sig tid att skjutsa och hämta sina barn – ert engagemang betyder otroligt mycket, både för barnen och för mig som tränare. Ert stöd gör verkligen skillnad. Tack igen för allt! Hälsningar, Delovan P 2017 Trängen 26 apr 2025 0kommentarer
  • Viktigt

    Hej Nu startar seriespelet. Så här kommer det gå till. Vi kommer kalla berörda spelare . Vi vill ha svar samma dag om spelaren kan vara med. Annars går kallelsen vidare till nästa spelare. Det finnes ej tid att hålla på och tjata i flera dagar om spelaren ska vara med eller inte. Kommer lägga ut kallelsen här och via SMS . MVH Tränarna P 2015 Trängen 26 apr 2025 0kommentarer
  • Sleipner på A-plan

    Äntligen match på A-plan och gräs på lördag, då ännu en Norrrköpingsfavorit kommer på besök. Liam Lund BK Forward Kan väl inte förneka att både jag och Forward har fått en bra start av serien, och kanske vi också kunnat behålla vår 3 – 1 ledning mot Smedby också. Annars tycker jag våra två senaste matcher mot Sylvia (2 – 0) och Åtvidaberg (1 – 1) liknar varandra och där vårt robusta och starka försvarsspel bidrar till poängen. Senast mot Åtvid tar vi ledningen, men vi får nog ändå vara relativt nöjda med krysset. Tycker väl även min egen start har varit helt okej. Skillnaden mellan trean och tvåan finns naturligtvis, men kanske det ändå gått lite smidigare att anpassa mig än jag trott. Visserligen tuffare och mindre tid med boll, men tycker ändå jag kommit in i det bra. Nu Sleipner, och vi brukar nog spela vårt spel med vår spelidé, även om Dennis brukar nämna lite saker om motståndarna också. Sleipner vet jag inget om, men ett tippat topplag. Nu återstår att se om vi får spela på A-plan och gräs – i så fall något jag väntat på och längtat till. (matchen spelas på A-plan) Tommy Aronsson IK Sleipner Inte riktigt nöjda med tre kryss och en nolla (Rågsved), då vi siktar på och ser oss som ett topplag. Tycker vi tre Norrköpingslag (Sleipner, Smedby, Sylvia) är ganska jämna och alla tre borde tillhöra den övre halvan. Har väl en trupp i fjolårets klass, även om Marc Sema kanske sticker ut. Annars tror jag vår serie är den vassaste tvåan, men med många nya lag i år. Stockholmslagen satsar, och Sylvia har ju samarbetet med IFK, och så Åtvid också. Nu ska det bli kul att komma till Trängen, och faktiskt första gången för mig. Vi tror vi kommer väl förberedda både när det gäller vårt eget spel och kartläggning av Forward- Tillägg: I Sleipner finns Albert Johansson med- vi minns hur han definitivt säkrade Forwards kontrakt ifjol genom två mål mot Lidköping (seger 2 – 1). Vi välkomnar Sleipners kapten Albert Johansson och Sleipner hit till Trängens IP. Maic Sema (36) med massor av allsvenska matcher och då även i Örebro SK är ny i laget för i år. Samtidigt tränar Kristoffer Olsson med sin moderklubb IK Sleipner. BK Forward vill även tacka vaktmästarna för ett bra jobb, vilket gör att vi kan spela på vår A-plan. Veckans omgång 5 Fr 19.30 Enskede IK – Syrianska FC Lö 12.00 Smedby AIS – Huddinge IF Lö 13.00 BK Forward – IK Sleipner Lö 13.00 Nyköping BIS – Åtvidabergs FF Lö 16.00 FoC Farsta – IF Sylvia Sö 13.00 IF Eker – Rågsveds IF Sö 14,00 Syrianska Eskilstuna IF – Arameiska Syrianska IF A-laget Herr 25 apr 2025 0kommentarer
  • Säsongens första poolspel

    Hej alla föräldrar! Den 11/5 arrangerar vi säsongens första poolspel. Vi kommer att ha en kiosk för att få in lite slant i lagkassan. Alla föräldrar behöver bidra något av sakerna som behövs i kiosken. Det kan vara ett bord, tält, kaffe flera termosar, kaffemuggar, mjölk, Kexchoklad, chips, dryck (festis,läsk), servetter, sopsäckar och bakelser som muffins, kladdkaka, kärleksmums, morotskaka m.m. Skriv i flödet vad du vill ta med så att vi vet. P 2016 Lundby 24 apr 2025 12kommentarer
  • Visa fler nyheter