• Info inför Forward-cupen

    Nu har vi skickat ut kallelse för vilka som spelar vilken match under fredagen. Ni behöver inte besvara kallelsen eftersom ni redan anmält er. Vi har 18 anmälda spelare och vi har delat in i 2 grupper med 9 spelare i varje grupp. För att ha ett par reserver samt att kunna alternera med målvakter och sånt så kan vissa bli kallade till båda matcherna. Här är grupperna: GRUPP 1 Theo Valter Jayden Ismail F Kosay M Rzgar Walter B Gurtaj Khalid Farah GRUPP 2 Josef Hussein Amir Osman Omed M Maki Ismael Awad Kian Khaalid Muse P 2014 Lundby 6 aug 2025 3kommentarer
  • Målvaktsträning med Malkom Lilja

    Bild från dagens målvaktsträning med Malkom Lilja där Henry, Nils och Lennox deltog från vårt lag. Det blir troligtvis fler gånger så prata med tränarna om det finns fler intresserade i laget. P 2017 Trängen 6 aug 2025 2kommentarer
  • UEFA D-kurs – Öppen för anmälan

    Nu är det öppet att anmäla sig till UEFA D-kursen som Örebro Länsfotbolls förbund anordnar. Vi hade många nöjda ledare som deltog i våras, och kursen fick mycket positiv feedback. Vi vill gärna att våra tränare går den här kursen, och därför står vi för kostnaden på 3000 kr. Kursstart: 28 september Eller 18 oktober (alternativt datum) Kursen består av en heldags workshop där deltagarna får ta med sig det de lärt sig och sedan applicera det på sitt eget lag. Efter detta hålls en andra träff där man går igenom sina erfarenheter och delar med sig av det man har lärt sig. Det är ett jättebra upplägg som ger en bra grund att vara en tränare/ledare i ungdomsfotboll. Här hittar ni mer information och kan anmäla er på ÖLFF hemsida. https://orebro.svenskfotboll.se/utbildning/ Tveka inte att höra av er om ni har några frågor. Jag kommer att skapa en aktivitet för detta här på sidan. Med vänlig hälsning, Özer Tränare 5 aug 2025 0kommentarer
  • Inför cuper

    Hej! Jag vill önska alla våra lag lycka till under helgens matcher och hoppas att ni får roliga och skadefria matcher. Inför cupspel är det viktigt att tänka på att många lag endast registrerar själva cupen på laget.se. Men för att vi ska kunna ansöka om LOK-stöd måste vi även lägga in de enskilda matcherna. LOK-stödet får vi för varje aktivitet, och därför behöver vi registrera varje match samt vilka spelare som deltagit. Detta gäller för alla cuper, även Örebro Cupen. Om ni inte har gjort det redan så uppdatera det. Deadline för att ansöka om LOK-stöd är den 25 augusti, så jag ber varje lag att gå igenom sina aktiviteter och fylla i dessa redan nu. Jag har kontaktat många ledare om detta, men det finns fortfarande lag som behöver göra det. Genom att göra detta inför Forward Cupen underlättar ni för er själva också. Med vänlig hälsning, Özer Tränare 5 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter