• Kläder, mm

    Hej på Er, tiden går fort och det går mot vår. Vi är alla sugna på att komma ut och träna utomhus men vi har tyvärr inte fått några konstgrästier ännu så vi kör på i ballonghallen i Vivalla IP tills vi får något annat. Ni ska ha fått ut inbetalningskort/räkning i mejlen nu för träningsavgift för säsongen. I år ingår 2 st tröjor (en gul och en svart), shorts samt ett par gula strumpor i avgiften. Vi börjar samla in klädstorlekar på träningen imorgon. Ni får gärna messa mig storlekar om Ni inte har möjlighet att komma på träningen. Tänk på att avgiften måste vara betald för att vi ska kunna få ut kläderna. I spelaravgiften ingår även licensavgift vilket inkluderar försäkring. Spelarna måste ha licens annars får dom inte spela matcher. Kontakta kansliet om Ni har frågor kring betalningen. Det går att dela upp betalningen på flera månader men då måste man meddela kansliet innan, annars beviljas ingen licens och Ert barn får inte spela matcher vilket vore väldigt tråkigt. Vi har anmält 2 st lag, likt förra säsongen, till seriespel. Ett i grupp 2 och ett lag i grupp 3. Det kommer vara 6 st omgångar i varje grupp fram till sommaruppehållet. Vi är också anmälda till 2 cuper hitills, Örebrro Cupen och Forward Cupen. Det kan bli fler. Nu siktar vi på en rolig vår och hoppas snart att vi ska få några utomhustider. Ha det bra! P 2014 Lundby 17 mar 2025 0kommentarer
  • Avgörandet i grupp 4

    Forward spelar tisdag gruppfinal i Kvalet till Svenska Cupen 25/26 och hemma mot Stene IF, där lika också innebär gruppseger. Stene IF har i kvalet spelat 6 – 1 mot BK Ett Fyra och 2 – 2 mot Rynninge. Laget spelar i år i Trean, då man kvalade sig upp, och även om man inte klarade kvalet, så blev det ändå trean i år då Dalkurd tvångsnedflyttades och Stene var bästa kvaltvåan i landet. Malcolm Öholm Stene IF Vi har aldrig varit så högt upp som trean och nu derby mot Yxhult bl.a. Har fått in lite nytt (Kalle Westdahl Adolfsberg, Linus Lamu Kumla, Olle Melberg Eker, Gabriel Pettersson Yxhult, för att nämna några). Roligt att få möta Forward i en avgörande tävlingsmatch och ska nog kunna ge dem en match. Dennis Fransson Gäller för oss att fortsätta ta steg i vårt sätt att spela fotboll. Gäller att fortsätta fokusera på rätt saker, och nu också i en avgörande tävlingsmatch. Är ändå ganska nöjd med vår fortsatta utveckling. Och 11 dagar fram till premiären hemma mot Eker och genrep mot Yxhult på lördag. Sedan tidigare står det klart att – grupp 1 – 3 - slutspelad Grupp 1 IFK Kumla 9 p (+ 7) Grupp 2 Karlslunds IF 9 p (+15) Grupp 3 IF Eker 6p (+12) Grupp 4 BK Forward just nu på 6 poäng och +10 och Stene 4 p (+5) Slutspel enligt följande I kvalkvartsfinalen gäller följande: Tredje bästa 1:a – 4:e bästa 1:a I kvalsemifinalerna gäller följande: Segrare kvartsfinalen – Örebro Syrianska IF Bästa 1:a – Näst bästa 1:a Vinnarna i respektive kvalsemifinal spelar sedan kvalfinal (april-maj), där segraren (tillsammans med ÖSK) går in i Svenska Cupen Några helgmatcher från ”vår serie”, där Forward var spellediga (Teambuilding) i helgen, Arameiska Syrianska IF – Huddinge IF 1 – 4 St. Cup IF Sylvia – Enskede IK 2 – 2 IK Sleipner – Mjölby AI 3 – 1 Nyköping BIS – IFK Nyköping 2 - 1 Smedby AIS – Hemgårdarna BK 6 – 1 Syrianska FC – FC Gute 1 – 0 Husqvarna FF – Åtvidabergs FF 0 – 3 Vendelsö IK – Rågsveds IF 2 - 1 A-laget Herr 17 mar 2025 0kommentarer
  • Träning onsdagar

    Hej alla! Vi har fått ytligare en träningstid i veckan. Hoppas så många som möjligt kan närvara. *Onsdag *Plats: Mellringeskolans idrottshall *Tid: Kl.18:15-19:15 //Tränarna P 2017 Lundby 17 mar 2025 0kommentarer
  • Söndag den 30/3

    Ingen träning söndag den 30/3 . MVH tränare och ledare. P 2016 Trängen 17 mar 2025
  • Teambuilding på Loka Brunn

    I lördags började morgonen med tidig träning kl. 8, där fokus låg på att tävla och att jobba med gruppdynamiken. Syftet för dagen var att lära känna varandra, ha roligt och samtidigt prata om struktur och kravställning. Det började bra med tävlingar, stafett, fotbollsgolf och andra roliga aktiviteter, för att sedan avslutas med en god frukost som Gunnar fixat – stort tack! Gruppen delades innan träningen upp i fyra olika lag som skulle kämpa under dagen. Efter de första tävlingarna tog lag 1 ledningen, efter mycket diskussioner om huruvida tränarna verkligen hade koll på alla slag i golfen. Vi hoppade sedan in i bilarna för att åka till Loka brunn, där vi började med en promenad och ett “lära känna”-snack i gruppvis. Vi åt sedan lunch och fortsatte med diskussioner kring målsättning, förväntningar, kravställning och beteenden både på och utanför planen. Det var otroligt bra diskussioner hela dagen och stämningen var på topp. Efter några tuffa tävlingar och övningar för att lära känna varandra, som ringen, korten och repen, satte vi gruppens samarbetsförmåga och syn på fotboll på sin spets. Nu skulle gruppen lösa en fotbollsuppgift tillsammans och presentera sin lösning. Här blev det många diskussioner och fantasin var i full gång. Ett väldigt roligt moment och stämningen var på topp. Vi avslutade med några timmar i SPA-avdelningen med bad, bubbelpool och ett och annat isbad. Den avslutande tävlingen innefattade precis det: en spelare utsedd från varje lag skulle helt enkelt doppa sig i sjön! Detta gjorde samtliga utvalda ur respektive lag, så alla lag tilldelades 5 poäng. Den slutliga totala vinnaren av kampen blev till slut lag 1, bestående av Josef, Sachs, Alexander, Liam och Barake! Stort grattis! Jag vill också passa på att tacka hela gruppen för en fantastisk dag. Känslan i gruppen känns riktigt bra. Jag är stolt över att få vara en del av det här laget och ser fram emot den resa vi har påbörjat. Full fart framåt! / Dennis Några bilder från dagen och en kortare video A-laget Herr 17 mar 2025 0kommentarer
  • Träning 17/3

    Träningen på Hagaskolan i morgon 17/3 Grupp gul är inne Grupp svart är ut MVH Tränarna P 2015 Trängen 16 mar 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter